0
جزئيات دستيابي ايران به فناوري پيشرفته استحصال آب ژرفي

جزئيات دستيابي ايران به فناوري پيشرفته استحصال آب ژرفي

 سه شنبه 16 مرداد 1397 / بازدید 393 / نظرات 0 /

ايران با تلاش نخبگان و متخصصين جوان به فناوري پيشرفته استحصال آب ژرفي دست پيدا کرد‌ه است.

به گزراش خبرنگار خبرگزاري تسنيم، جمهوري اسلامي ايران به همت و تلاش نخبگان و دانشمندان جوان ايراني به جمع چند کشور محدود داراي فناوري پيشرفته استحصال آب ژرفي پيوسته است.
اين فناوري پس از سه سال فعاليت‌هاي اکتشافي و تحقيقاتي در نقاط مختلف کشور توسط محققين جوان و متخصص به صورت صفر تا صد بومي‌سازي شده و در اولين‌ گام به‌صورت کاملاً موفقيت‌آميز در استان سيستان و بلوچستان تست و آزمايش شده است.

چندي قبل، محمدباقر نوبخت سخنگوي دولت در نشست خبري هفتگي خود با خبرنگاران گفته بود: مطالعات خوب و منجر به نتايج مثبت در حوزه آب‌هاي ژرف داشتيم که آقاي ستاري معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهور هم خوشبختانه به من گزارشي داد مبني بر اينکه مي‌توانيم به منابع جديد آب در سيستان و بلوچستان دست پيدا کنيم
به گزارش تسنيم، فناوري استحصال آب ژرفي که جزو پيشرفته‌ترين فناوري‌هاي روز دنياست، در اکتشاف آب‌هاي زيرزميني در اعماق بيش از دو هزار و 500 متري زمين و حفر چاه‌هاي آب ژرف براي بهره‌برداري از اين آب‌هاي زيرزميني به‌کار برده مي‌شود و قابل بهره‌برداري در زمينه مقابله با خشکسالي و بحران کم‌آبي است.
اين فناوري بومي‌شده توانايي شناسايي نقطه‌اي آب‌هاي زيرزميني حتي در مناطق خشک و کويري را دارد و پس از شناسايي، زمين را به صورت مشابه چاه‌هاي نفت با عمق 2.5 کيلومتري حفر کرده و به آب‌هاي زيرزميني شيرين و قابل شرب مي‌رسد.
پس از 3 سال بحث و بررسي و مطالعه در سراسر ايران بويژه استان سيستان و بلوچستان، يکي از چاه‌هاي مورد اکتشاف در عمق دو هزار و 500 متري زمين به آب رسيد. اين فناوري در مرحله‌اي است که مي‌توان از آن به عنوان يک دستاورد بزرگ در حوزه فناوري ياد کرد.
تصاوير و فيلم‌هاي زير مربوط به استفاده موفقيت‌آميز از اين فناوري در استان سيستان و بلوچستان است.
.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 

درباره ما

 چاپ فلکس و بنر طباطبائی  با سالها تجربه و توليد بهترين و با کيفيت ترين محصولات مفتخر به ارائه خدمات به همشهریان بزرگوار مي باشد. در طي ساليان گذشته رضايتمندي مشتريان نيز يکي از افتخارات مجموعه ماست

عضویت در باشگاه ما

برای اطلاع از آخرین خبرها و اطلاعات شماره تلفن خود را وارد نمایید.

تماس با ما

بیرجند-خیابان شهدا - بین شهدا 1 و 3

05632226532

09155614057

05632226532

chap.tabatabaei@yahoo.com